Udostępnianie informacji publicznej

Zasady udostępniania informacji publicznej w Zespole Obsługi Placówek Oświatowych

 

§ 1

  1. Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej, jest udostępniana na wniosek.
  2. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnych z wnioskiem, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Białej Piskiej zwany dalej „Zespołem”, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku.
  3. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w sposób lub w formie określonych we wniosku, Zespół powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem i wskazuje, w jaki sposób lub w jakiej formie informacja może być udostępniona niezwłocznie. W takim przypadku, jeżeli w terminie 14 dni od powiadomienia wnioskodawca nie złoży wniosku o udostępnienie informacji w sposób lub w formie wskazanych w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji umarza się.
  4. Informacja publiczna, która może być niezwłocznie udostępniona, jest udostępniana w formie ustnej lub pisemnej bez pisemnego wniosku.
  5. O zakwalifikowaniu informacji do niezwłocznego udostępnienia decyduje dyrektor Zespołu.

§ 2

  1. Wzór wniosku, o którym mowa w § 1 ust. 1 stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
  2. Formularz wniosku jest dostępny również w Biuletynie Informacji Publicznej.
  3. Pisemny wniosek o udostępnienie informacji publicznej należy złożyć w jednej z poniższych form:

1)      Osobiście w Zespole Obsługi Placówek Oświatowych w Białej Piskiej, 12-230 Biała Piska, ul. Moniuszki 7 od poniedziałku do piątku w godzinach od 700 do 1500,

2)      pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym),

3)      pocztą elektroniczną na adres mailowy Zespołu, faksem lub w formach wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2014r.)

§ 3

  1. Przy osobistym składaniu wniosku o udostępnienie informacji publicznej dokumenty do wglądu okazuje się pracownikowi Zespołu przyjmującemu.
  2. Dokumenty przesłane do wglądu pocztą tradycyjną zostają odsyłane na wskazany adres po dokonaniu czynności urzędowych.

§ 4

  1. Udostępnienie informacji publicznej na wniosek następuje w terminie 14 dni od daty złożenia kompletnego wniosku.
  2. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w terminie określonym w ust. 1, Zespół powiadamia wnioskodawcę o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim udostępni informację, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
  3. Przygotowana informacja publiczna może być odebrana przez Wnioskodawcę:

1)      drogą elektroniczną,

2)      pocztą tradycyjną,

3)      osobiście w siedzibie Zespołu.

§ 5

  1. Informacje publiczne udostępnia wyłącznie dyrektor Zespołu.
  2. Udostępnienie dokumentu urzędowego polega na umożliwieniu osobie zainteresowanej:

1)      bezpośredniego wglądu do wskazanego przez nią dokumentu, w celu zapoznania się z jego treścią,

2)     sporządzenia notatek lub odpisów.

  1. Wgląd do dokumentu urzędowego odbywa się w pomieszczeniu biurowym, w którym dokument jest przechowywany, w godzinach pracy, w obecności pracownika Zespołu.
  2. Jeżeli zainteresowany wystąpi z takim wnioskiem, udostępnienie informacji publicznej, w tym dokumentu urzędowego zapewnia się także poprzez przesłanie jej albo przeniesienie jej na odpowiedni, powszechnie stosowany nośnik informacji.
  3. Wydawanie dokumentów, o które wnosi wnioskodawca poza miejsce udostępniania jest zabronione.
  4. O formie odbioru informacji publicznej decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.
  5. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z Zespołem osobiście lub telefonicznie.

§ 6

  1. Jeżeli udostępnienie całego dokumentu naruszałoby przepisy ustaw wyłączających jawność lub stanowiących tajemnicę, dokumenty udostępnia się w ograniczonym zakresie.
  2. Od decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej oraz od decyzji o umorzeniu postępowania o udostępnienie informacji publicznej przysługuje odwołanie zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U.       z 2013r., poz. 267 z późn. zm.).

 

 

 

 formularz wniosku o udostępnienie informacji publciznej

 

DO DYREKTORA

ZESPOŁU OBSLUGI PLACÓWEK OŚWIATOWYCH

W BIAŁEJ PISKIEJ

 

DANE WNIOSKODAWCY*

 Imię i nazwisko / Jednostka: ................................…………..……….........................................

Nr PESEL/REGON: …………………………………………..………………..……………………………………….……

Adres: ..................................................................................................................................

Adres e-mail: ……………………………………………….…………………………………………………………………

Nr telefonu: ........................................................................................................................

 

WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ

Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2014r. poz. 782, z późn. zm.) zwracam się z prośbą o udostępnienie informacji w następującym zakresie:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

SPOSÓB I FORMA UDOSTĘPNIENIA INFORMACJI:**

□ dostęp do przeglądania informacji w Zespole

□  kserokopia,

□ pliki komputerowe na CD-ROM lub na PENDRIVE,

□ pliki komputerowe na innym rodzaju nośnika,

□ inna forma przekazania informacji, tj.:

□ Przesłanie informacji pocztą elektroniczną na adres

…………………………………………………………………………………………………………………………………………….

□ Przesłanie informacji pocztą na adres***

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

□ Uzyskanie informacji w Zespole Obsługi Placówek Oświatowych/odbiór osobiście przez wnioskodawcę.

 Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia  29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1182, z późn. zm.).

 

……………………………………………..                                                                                 …………………………………………………..

             Miejscowość                                                                                                     data podpis wnioskodawcy

 

Uwagi:

* dane osobowe i adres nie są wymogiem koniecznym, chyba że dotyczą korespondencji zwrotnej

** proszę zakreślić właściwe pole krzyżykiem

***wypełnić jeśli adres jest inny niż podany wcześniej

Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Białej Piskiej zastrzega sobie prawo pobrania opłaty od informacji udostępnionych zgodnie z art. 15 ustawy o dostępie do informacji publicznej, o ile miałby ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępniania lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 17 lutego 2015 15:02
Dokument wprowadzony do BIP przez: Dariusz Jurczykowski
Ilość wyświetleń: 735
17 lutego 2015 15:02 (Dariusz Jurczykowski) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany